Lotuk

Vorige week donderdagavond, Canvas, de DVD die bij het nieuwste album van Arsenal – Lotuk – hoorde wordt uitgezonden. Alle gastartiesten van op de plaat passeren de revue. Het geheel wordt een soort road-docu in de VS.

Heel interessant allemaal, maar wat mij het meest aansprak was de muziek. In de credits werd die aan Arsenal toegeschreven (o.a. wat ongereleased materiaal), maar het klónk helemaal niet als Arsenal. Op een gegeven moment, toen Kyuss-zanger John Garcia aan bod kwam, weerklonk er een soort bluesachtige country/woestijnrock.

Beste Arsenal-fans: check die dvd en weet mij aub te vertellen wat titel en uitvoerder zijn.

Please?

4 Reacties

  1. Als het een dvd over Arsenal is, dan zal de muziek wel van Arsenal zijn toch? En ja, als Belgische artiesten zijn die echt wel schitterend en misschien wel meer dan dat je ervan verwacht…

  2. Waarom denk je dat ik niet van Belgische muziek hou? Ik heb zelfs een cd van arsenal!
    Het gaat er me enkel om dat het niet klonk als arsenal. Niet elektronisch, niet experimenteel of zo. De dvd ging ook over de gastartiesten he. Dus misschien dat er muziek tussen zit van zo’n gast? Vraag is: welke? En welk nummer?

  3. Ik moet je het antwoord schuldig blijven… En ik kijk te weinig tv de laatste tijd…

  4. arsenal heeft voor lotuk samengewerkt met die amerikaanse muzikanten. concreet : ze hebben dus ‘samen’ aan de muziek geschreven en gewerkt. Sommige van die muzikanten gaan ook mee op tournee met A. vandaar dat deze cd wat anders klinkt. wat, by the way, goed is, want anders is het ook altijd maar hetzelfde. de documentaire hebben hendrik en john trouwens zelf gedraaid, toen ze op ‘bezoek’ gingen bij die muzikanten

Geef een reactie

