De gemiddelde 24ste december

Op een gemiddelde 24ste december zoals deze sta ik op om 11u.

Op een 24ste december die zo gemiddeld is als deze kijk ik naar buiten en zie ik een laken van algemeen verspreide grijsheid.

Op 24 december die even gemiddeld is als die van vorig jaar en het jaar daarvoor, ga ik zo dadelijk de auto wassen.

Op een grijze gemiddelde 24ste december gaat iedereen kerstavond vieren behalve ik.

Ik vierde kerstavond op donderdag 18 december, waardoor die minder gemiddeld was als de gemiddelde 18de december.

6 Reacties

  1. Zo gaat het hier ook op kot. Iedereen foetsie, behalve ik. Mijn Chinese kotgenoot die normaal nooit praat, vond het nodig me te feliciteren, ik zag zijn ogen schitteren. Ik antwoordde: “It doesn’t mean a fuck to me, to be honest” en liep de trap op.

  2. Alexander, en Kerst is een tijd van vrede, tssss!

  3. En hoe is de 25e december dan? Gemiddeld of niet?
    PS Bedankt voor je kerstwens!

  4. @Alexander: Kerstmis of niet: het is altijd goed als mensen wat dichter bij elkaar komen! (klinkt pathetisch, maar er is een bodempje waarheid in).
    @Elsje: het was nog wat vroeg om dat te kunnen zeggen he. Maar nu hij voorbij is kan ik zeggen dat het een redelijk gemiddelde 25ste december was. Klassiek gevierd. Dat hoef je niet negatief op te vatten trouwens :).

  5. Waarom vier jij ‘kerstavond’ op 18 december ?

  6. @Mathias: omdat dat de enige datum was waarop de hele familie zich kon vrijmaken.

Geef een reactie

