Eindejaarslijstje deel 3

Wat vindt u het beste boek/toneelstuk/concert en wat de beste film/cd/website van 2008?

  • Beste boek: De Weg naar Mekka (Jan Leyers).
  • Beste toneel: ke nen der gin enkel gezien.
  • Beste concert: Madrugada in AB.
  • Beste film: No Country for Old Men
  • Beste cd: Madrugada – Madrugada. Eervolle vermelding voor Fleet Foxes van Fleet Foxes, Third van Portishead (ik vraag me af waarom alle Humo-journalisten die vergeten zijn in hun lijst), Carried to Dust van Calexico en For Emma, Forever Ago van Bon Iver.
  • Beste website: Ik vind de vernieuwde Last.fm heel geslaagd (je hoort het: ik ben fan).
3 Reacties

  1. Ja, no country for old men was briljant!

  2. Ik kom tot de vreselijke vaststelling dat ik van dit jaar in deze categorieën enkel “Het geslacht Borgia” onthouden heb als toneelstuk. Het was wel ontzettend goed, anders was ik het vermoedelijk ook al vergeten. In de categorie monologen was er “Martens”, eveneens een aanrader.

    Het lezen heb ik herontdekt (het begon tijd te worden) maar ik ben aan de Harry Potterreeks bezig dus ik ga ervan uit dat ik daar maar best over zwijg 😉

    En qua films blijf ik hangen bij Madgascar II en Lost omdat dat de laatste zijn die ik zag. Ik krijg een geheugen als een zeef. Goed voor een blogpostje.

  3. Die lijstjes van Humo zijn dit jaar echt onnozel. Allemaal debuten enz,..
    Wat last.fm betreft ben ik het met je eens. Zonder twijfel mijn favoriete website (google misschien ook niet vergeten).
    En bij mij staat qua film “There Will Be Blood” op één. Zag ik ongeveer gelijktijdig met “No Country” en vond ik eigenlijk nog wat straffer. Onlangs ook “Entre Les Murs” gezien en die vond ik ook tofkes, maar onvergelijkbaar.

Geef een reactie

