Vraagstuk

Ik ben geen genie in biologie, dat weet ik nu wel onderhand. Een half jaar geleden vroeg ik mij iets af, er redelijk gerust in zijnde dat ik een half jaar later wel het antwoord zou gevonden hebben. Tot mijn grote spijt ben ik nog geen letter verder – wat zeg ik? Nog geen spátie verder gekomen dan het vraagteken.

Je kent fotosynthese? Goed.

Ken je omgekeerde fotosynthese? Super. (Het omgekeerde dus he, vanaf dat het donker wordt).

Waarom zijn de oerwouden dan de longen van de planeet? Als ik het goed begrijp is het Amazonewoud ’s nachts één groot CO2-producerend monster.

Enlighten me!

2 Reacties

  1. Uw berichtje heeft me aan het denken gezet. 🙂 En omdat ik zelf ook niet onmiddellijk het licht zag, heb ik even gegoogled, en blijkbaar zijn er mensen op deze wereld met dezelfde vraag. Hier (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=dsw24012000_010) kan je het antwoord lezen. 😉

  2. Hier een bioloog aan het woord: een plant verbruikt veeeeel meer CO2 n de fotosynthese dan-ie produceert tijdens de omgekeerde fotosynthese.

Geef een reactie

