Classroom conversations

1m95. Dat is groot genoeg om de beamer die aan het plafond hangt te kunnen inschakelen zonder afstandsbediening.

Leerling: (nadat ik op het knopje gedrukt heb) “Kan jij daar aan??”
Ik: “Neen, maar desondanks duw ik toch op dat knoppeke”.

Dag daarvoor:

Leerling: “Jij bent wel groot he”.
Ik: (naar beneden kijkend) “Tiens, nu je het zegt…”

Dinsdag:

Leerling: “Wat is je favoriete pagina in de atlas meneer?”
Ik: (droog) “Pagina 836”
– 5 minuten later –
Leerling: “Unk, er is wel geen pagina 836 he”
Ik: “No kidding”

Leerling: “Wat heb je gedaan in het middelbaar meneer?”
Ik: “Gestudeerd” (moeha, lerarenhumor definitely my thing).

Iets later kreeg ik lik op stuk:

Ik: (met afgekraakte antenne cirkels makend op projectiescherm) “Wat zie je hier?”
Leerling: “Een projectiescherm!”
Ik: (grijnzend) “Niiiice! Touché!! ;-)”.

De toon is gezet.

17 Reacties

  1. En we zijn nog maar dag drie! Dat belooft 🙂

  2. Woehoew, Meneer DIGB is een leraar met gevoel voor humor. 😀

    Veel succes aldaar!

  3. 1m95? Jawadde. Dat is echt groot.

  4. Hoh_ als ik je zo lees vormde ik me altijd een beeld van een kleine 1,5 m hoge opdonder 😀

    Ik denk dat jij een goeie leraar bent… maar dat had ik al eens gezegd dacht ik!

  5. mihi. 🙂

  6. @Outro: ik dacht dat jij mister DIGB al in levende lijve gezien had (en dus ook zijn lengte opgemerkt had 🙂 )

  7. @Tina: vrouwen en sarcasme: het gaat niet goed samen 😉 (nu zal ik het mogen horen)

  8. Hoooo dat gaat best goed samen. Laat ik het gewoon op mijn vermoeidheid en concentratieprobleem steken 😉
    Trouwens, merci voor de tips vanmiddag (en ook een beetje de geruststelling). Ik heb net verse lakens gelegd; ook dat zal helpen! 🙂

  9. Volgens mij wordt ge een hele populaire leerkracht met zo’n humor 😉

  10. Het was inderdaad stoer en mannelijk sarcasme 😉

  11. Leerkrachten aardrijkskunde mét humor, ik dacht dat die uitgestorven waren? 🙂

  12. Hehe 😀

  13. Lol, ik was ook zo’n leerling, maar m’n leerkrachten vonden dat niet zo schitterend 🙂 .

  14. Is het koud daarboven?
    (lachen met Elsje!)

  15. Amai. Grote lichten zijn het daar precies niet

  16. schitterend dit! maar kan je onder alle deurposten door zonder je hoofd te buigen? net wel dus!

    {-♥-}

  17. Ik wou dat ik ooit zo’n leraar had gehad… Wij hadden zo’n oude zeurkous die ons een stenen examen liet doen in het 6de middelbaar… Goddamn

Geef een reactie

